
PEMEGANG CALL-SIGN RADIO LUMAYAN APT.
___________________________________________________________________
Batalion Alpha
1.Azhari - alpha 619
2.TokMoh - alpha 57
3.Shafie - alpha 520
4.Zaki - alpha 103
5.Yon - alpha 41
6.Din Kedah - alpha 96
7.Azizan - alpha 415
Batalion Bravo
8.Hamri - bravo 816
9.Yazid - bravo 1410
10.Nizam Hotel - bravo 510
Guard House entrence - POS PENGAWAL
___________________________________________________________________
Batalion Alpha
1.Azhari - alpha 619
2.TokMoh - alpha 57
3.Shafie - alpha 520
4.Zaki - alpha 103
5.Yon - alpha 41
6.Din Kedah - alpha 96
7.Azizan - alpha 415
Batalion Bravo
8.Hamri - bravo 816
9.Yazid - bravo 1410
10.Nizam Hotel - bravo 510
Guard House entrence - POS PENGAWAL
Pejabat Pengurusan Lumayan APT. (waktu operasi) - PEJABAT MANAGEMENT
TIPS :
- Berbudi bahasa bila ke udara semasa calling atau receive melalui frekuensi radio
- Sentiasa positif jika individu yg dipanggil tidak dpt menjawab panggilan semasa calling
- Senantiasa memberikan maklumat yg perlu utk sebarang perkara yg wajar dimaklumkan
- Apabila sudah mempunyai callsign, rajin2 lah ke udara bersama rakan2/jiran2 yg lain ut berkongsi maklumat yg baik di Lumayan Apt.
- Bertanya kpd yg lebih arif jika hadapi masalah dengan unit radio walkie-talkie masing2.
- Saling hormat-menghormati disamping memberi idea utk menyelesaikan masalah, dan bukannya hanya pandai memberikan masalah mahupun menambah lagi masalah.
- Berganding bahu bersama-sama sentiasa membantu utk memantau persekitaran kawasan pangsapuri dengan menyampaikan maklumat kpd Pos Pengawal atau Pejabat Pengurusan untuk tindakan susulan.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.